Starta e-handel med Eastlane idag

Starta e-handel med en byrå som har varit med i branschen över 20 år och som vet hur branschen har förändrat samt utvecklats över tiden. Vi har koll på hur gårdagens e-handel såg ut och håller oss ständigt uppdaterade över hur morgondagens e-handel utvecklas. 

Har du en produkt som funkar ute i den riktiga världen men önskar att starta en e-handel och börja sälja online? Då har du hittat rätt. Välkommen till Eastlane!

Starta upp din e-handel

Eastlane hjälper dig att starta upp din e-handel och ger dig vägledning över hur du ska gå tillväga.

Vi löser allting

Är du orolig över att vi kommer lämna dig i sticket när vi är klara med uppbyggnaden? Vi lovar att inte göra det förrän du kan sköta din e-handel helt själv

Erfarenhet och uppdatering

Vi har erfarenheten med oss i ryggen och Eastlane garanterar att din e-handel har de allra senaste modulerna och apparna integrerade.

Konverteringsoptimerar

Vi konverteringsoptimerar din nuvarande e-handel och garanterar att höja din nuvarande konverteringsgrad.

Starta e-handel snabbt med Eastlane!

Konvertering på hög nivå

Är du intresserad av att starta e-handel idag?

De två olika CMS-systemen att starta e-handel med

Starta e-handel med Shopify

Starta en e-handel med Shopify om:

✅ Du inte har tillgång till en utvecklare

✅ Du har under 100 000:- att investera i ditt företag

✅ Du vill ha en enkel lösning och sälja till första bästa köpare

✅ Du räknar inte med att skala upp och utveckla mer funktioner på hemsidan

Starta en e-handel med Magento 2 om:

✅ Du har tillgång till utvecklare

✅ Du har över 100 000:- att investera i ditt företag

✅ Du har en mer komplex lösning som behöver finjusteras

✅ Du räknar med att skala upp och utveckla mer funktioner på hemsidan

Vill du läsa på lite djupare om skillnaderna mellan Magento 2 och Shopify så har vi en guide publicerad för just det.
Magento 2 eller Shopify, vilken ska du välja?

10 saker som du måste ha till din e-handel - Starta e-handel

10 saker som du måste ha till din e-handel

1. Kundvagn

Detta är en integrerad del av alla e-handelsbutiker, varukorgen. Det är här dina slutkonsumenter lagrar sina produkter för att fortsätta med kassaprocessen. En flexibel vagn låter både gästanvändaren och registrerad användare gå till kassan. Som jämförelse kräver gästutcheckningen inte att användaren registrerar sig på sajten, vilket gör processen snabbare.

2. Betalningsintegration

En bra e-handelswebbplats ger dig möjligheten att integrera med olika betalningsportar genom att inte begränsa dina val till ett fåtal utvalda. Det är en integrerad del av e-handelswebbplatser som kan göra eller bryta kundupplevelsen.

3. Orderhantering

En hälsosam orderhanteringspanel förenklar handlarnas uppgift att få information om avbokning av köpare, återbetalningar, verifiering av efterkravsbeställning, uppdatering av bytesorderstatus och mer. Panelen hjälper handlaren att hantera sin beställning och övervaka slutförandet av densamma.

4. Säkerhet

En hälsosam orderhanteringspanel förenklar handlarnas uppgift att få information om avbokning av köpare, återbetalningar, verifiering av efterkravsbeställning, uppdatering av bytesorderstatus och mer. Panelen hjälper handlaren att hantera sin beställning och övervaka slutförandet av densamma.

5. Skalbar infrastruktur

En hälsosam orderhanteringspanel förenklar handlarnas uppgift att få information om avbokning av köpare, återbetalningar, verifiering av efterkravsbeställning, uppdatering av bytesorderstatus och mer. Panelen hjälper handlaren att hantera sin beställning och övervaka slutförandet av densamma.

6. Mobil kompatibilitet

En hälsosam orderhanteringspanel förenklar handlarnas uppgift att få information om avbokning av köpare, återbetalningar, verifiering av efterkravsbeställning, uppdatering av bytesorderstatus och mer. Panelen hjälper handlaren att hantera sin beställning och övervaka slutförandet av densamma.

7. Rapporter och analys

Rapporterna ska finnas tillgängliga som exporter som innehåller detaljerad information om beställningar, kunddatabas och produktrapporter vad gäller katalog. Det är ganska användbart för att analysera tillväxten av verksamheten. Webbplatserna bör vara förintegrerade med marknadsföringsverktyg och analyser för att bättre marknadsföra varumärket och läsa rapporter om butikens prestanda.

8. Logistikintegration

Att integrera logistiktjänster möjliggör inte bara sömlös frakt utan säkerställer också att handlaren och konsumenten får kuriruppdateringar i realtid tillsammans med möjlighet att spåra order. Detta gör att användaren kan hantera försändelser från samma panel istället för att kontakta budpartnerna separat.

9. Kommunikation och regelbundna uppdateringar

Bestämmelser för att skicka och ta emot aviseringar i rätt tid om dina beställningar finns tillgängliga på panelen. På så sätt kan en handlare hålla sina kunder informerade om beställningens status och få densamma via systemet.

10. Innehållshanteringssystem

Innehållshanteringssystem används för att hantera webbplatsens innehåll som logotyp, banner, sidfotslänkar, policyer och produkter från själva baksidan.

Är du intresserad av att sätta upp en e-handel. Tveka då inte på att ta kontakt med oss.

Frågor och svar om att starta e-handel

Att handla online ökar varje år. Bara det senaste året så har det ökat med 16% och under pandemins år (2020) så ökade det med 40% enligt E-barometern. Håller dessa siffror i sig så inser vi gott och väl att e-handel är framtiden. Vi tror dock inte bara på e-handel utan snarare en kombination av det verkliga livet tillsammans med att handla online.

Att starta e-handel idag är mycket enkelt. Har du en komplicerad produkt som kräver mycket modifikationer samt har många olika tillval så rekommenderar vi att du använder dig av CMS-systemet Magento. Är det enkla produkter som t.ex skor, leksaker eller växter så rekommenderar vi att du använder dig av CMS-systemet Shopify. 

Du kan kontakta oss på Eastlane för att starta din nya e-handel eller utveckla din nuvarande e-handel genom att klicka här eller skriva till fredrik.ahlen@eastlane.se.

Läs mer om våra Shopify-utvecklare eller om våra magentokonsulter. Där kan du se mer specifikt om vad vi gör och hur vi går tillväga för att starta upp din nya e-handel eller om du vill utveckla din nuvarande e-handel.

Ni hittar oss på
Klarabergsviadukten 63
111 64
Stockholm

070 779 72 99
info@eastlane.se