Analysverktyg för dig som vill ha mer koll på din e-handel

Ett analysverktyg för e-handel är verktyg som används för att hjälpa e-handlare att förstå och analysera data relaterad till deras online-verksamhet. Det finns många olika typer av analysverktyg för e-handel, men de flesta har följande gemensamma funktioner:

  1. Möjlighet att samla in och analysera data från olika källor, såsom webbanalysverktyg, betalningssystem och kundregister.

  2. Möjlighet att visualisera data på ett enkelt och lättförståeligt sätt, så att e-handlaren snabbt kan se hur olika aspekter av deras verksamhet påverkar varandra.

  3. Möjlighet att använda data för att fatta bättre affärsbeslut, genom att till exempel hitta möjligheter för förbättringar eller undersöka orsakerna till eventuella problem.

  4. Möjlighet att koppla samman data från olika källor för att skapa en samlad bild av hur e-handelsverksamheten presterar och hur den kan förbättras.

Ett analysverktyg för e-handel kan vara ett viktigt verktyg för e-handlare, eftersom det ger en möjlighet att snabbt och enkelt få insikter om hur deras verksamhet fungerar. Detta kan hjälpa till att öka försäljningen och förbättra kundupplevelsen, vilket i sin tur kan leda till en starkare online-verksamhet.

Att använda analysverktyg som Newrelic och GTM (Google Tag Manager) och GA (Google Analytics) är ett bra sätt att förbättra din webbplats och få insikter om hur användarna interagerar med den. Dessa verktyg hjälper dig att spåra händelser på din webbplats, se till att sidladdningstiderna är snabba och hitta eventuella prestandaproblem.

Newrelic är ett molnbaserat verktyg som ger dig en detaljerad bild av hur din webbplats presterar. Det hjälper dig att spåra sidladdningstider, hitta prestandaproblem och få insikter om användarbeteende. Med Newrelic kan du också jämföra hur din webbplats presterar jämfört med konkurrenterna.

GTM (Google Tag Manager) är ett verktyg från Google som gör det enkelt att hantera märken (tags) på din webbplats. Det hjälper dig att samla in data om hur användarna interagerar med din webbplats, till exempel genom att spåra klick på knappar och länkar. GTM gör det också enkelt att integrera med andra verktyg som Google Analytics.

GA (Google Analytics) är ett verktyg från Google som ger dig insikter om hur användarna interagerar med din webbplats. Det hjälper dig att se hur många användare som besöker din webbplats, var de kommer ifrån och vad de gör på den. Med GA kan du också se hur länge användarna stannar på din webbplats och vilka sidor som är mest populära.

Erfarna analysverktyg experter utan krångel

Konvertera mer med oss

Är du intresserad av att få hjälp med analysverktyg?

Frequently asked questions

Lorem ipsum dolor sit amet, adhuc labores honestatis pro ne. Pri tantas epicuri inciderint te, nibh efficiendi disputationi ex pri. At facer theophrastus eum, has nulla bonorum vituperata at. Eos utroque consequuntur an, case solum his ei.
Lorem ipsum dolor sit amet, adhuc labores honestatis pro ne. Pri tantas epicuri inciderint te, nibh efficiendi disputationi ex pri. At facer theophrastus eum, has nulla bonorum vituperata at. Eos utroque consequuntur an, case solum his ei.
Lorem ipsum dolor sit amet, adhuc labores honestatis pro ne. Pri tantas epicuri inciderint te, nibh efficiendi disputationi ex pri. At facer theophrastus eum, has nulla bonorum vituperata at. Eos utroque consequuntur an, case solum his ei.
Lorem ipsum dolor sit amet, adhuc labores honestatis pro ne. Pri tantas epicuri inciderint te, nibh efficiendi disputationi ex pri. At facer theophrastus eum, has nulla bonorum vituperata at. Eos utroque consequuntur an, case solum his ei.
Lorem ipsum dolor sit amet, adhuc labores honestatis pro ne. Pri tantas epicuri inciderint te, nibh efficiendi disputationi ex pri. At facer theophrastus eum, has nulla bonorum vituperata at. Eos utroque consequuntur an, case solum his ei.

Workflow Optimization is a cross platform message optimization app for all devices. Contact Us

Our clients say

"Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo"
Hilary Leigh
Developer
"Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo"
Hall Read
Designer
"Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo"
Quintin Angus
Designer
"Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo"
Jillie Tempest
Developer

Spana in vår e-handel som vi har byggt och vidareutvecklar via CMS-systemet Shopify. Här använder vi oss av en egen utvecklad tema som vi har konfigurerat för att kunden ska kunna designa sin egen klocka. Det är en unik produkt som man inte hittar någon annanstans i marknaden.

Kolla in hemsidan här: Boom Watches

Shopify utvecklare boom watches hemsida

Vanliga frågor som ställs till våra Shopify-utvecklare

Våra Shopify-utvecklare hjälper dig med allt som du kan tänkas behöva hjälpa med i Shopify. Allt från mindre tekniska saker till mer specifika programmerings-lösningar

Shopify ska du välja om du har en typisk e-handel som man kan logga in på och handla enkelt från. Shopify erbjuder dig hela standard paketet för en liten summa per månad. Du behöver inte ha några förkunskaper och du får även testa på att bygga din alldeless egna e-handel 14 dagar helt gratis.

Du kan kontakta oss på Eastlane genom att klicka här eller skriva till fredrik.ahlen@eastlane.se.

Hitta din analysverktygs expert på
Klarabergsviadukten 63
111 64
Stockholm

070 779 72 99
info@eastlane.se